Ból kolana – co zrobić, aby tego uniknąć?

photo5 Jak z bólu w ramionach, on, co najmniej wspólnego z ból kolana.

Częstość występowania stale wzrasta ból kolana, który może być postrzegane w kontekście bardziej urazów sportowych i większą częstość otyłości w społeczeństwie. Ból w ramieniu, ona jest bardziej powszechne z ból kolana w tych, którzy są aktywni w ciągu treningu siłowego. Stawu kolanowego stanowi skomplikowany mechanizm z wielu różnych struktur, które mogą dawać różne bóle. Spójrzmy na niektóre z najczęstszych kneskadene.

Ból kolana – skąd się bierze?

Korsbåndskader

W stawie kolanowym znajdują się dwa plus więzadła. Nazywamy przedniej i tylnej korsbåndet. W korsbåndskade zazwyczaj w wyniku-zły obrót kolana, F. na przykład, podczas imprez, takich jak piłka nożna, piłka ręczna czy koszykówka. Z tych dwóch, to najczęściej przed korsbåndet uszkodzony. Taka szkody będzie postrzegany jako że kolano „wychodzi ze stawu”, towarzyszy ból kolan hovner szybko z powodu blodansamling. Os korsbåndskade traktowane jak często w kontekście F. na przykład wypadek komunikacyjny, w którym stopa uderza w desce rozdzielczej. Szkody można również zobaczyć w idrettsammenheng, ale to było ogromną ilość wysiłku, aby pęknięcie tylnego więzadła i inne urazy, najprawdopodobniej, też zdarzają się w takim przypadku. Normalna leczenie korsbåndskader w chirurgii. W niektórych przypadkach, lekarz zbada kolano, raz z powodu tego, że kolano i pęka. Jednak operacja nie zawsze jest konieczne, to zależy od indywidualnych potrzeb i poziomu aktywności. Niektórzy mogą czuć, że kolano jest dość stabilny i nie widzę powodów, dla operacji ból pod kolanem.

Leddbåndskader

Wygląda na to, że kolano ma dwa więzadła, który ma za zadanie, aby ustabilizować kolano, z tyłu i z przodu kolana i dwóch bocznych więzadeł, którego zadaniem jest sidestabilisere kolana. Szkody są często klasyfikowane albo jako częściowe lub całkowite rupturer i jest wynikiem przeciążenia ze strony, lub-zły obrót kolana. Ból kolana, opphovning i niestabilność w kolanie wspólne objawy po takiej kontuzji. Zazwyczaj rośnie w stronę sama w sobie i operacja takiego uszkodzenia są bardzo rzadkie. Badanie lekarskie pozwoli zidentyfikować potrzebę restytucji. To może być støttebandasje w krótkim okresie czasu, lub wsparcie bary w 5-6 tygodni. Ćwiczenia nie muszą odnawiać, dopóki ból kolana i ból w kolanie zniknęły, i że stabilność powraca w kolano.

Meniskskader ból pod kolanem

W stawie kolanowym znajdują się dwa menisker. Te bruskskivene halvmåneformede znajduje się na górnej części kości długich, którego zadaniem jest, aby złagodzić szok i w tym samym czasie wnieść swój wkład w stabilność stawu kolanowego. Istnieją dwa menisker w każdym kolanie, zewnętrzny łąkotki i wewnętrznego łąkotki. Urazy łąkotki najczęściej dzieje się, gdy kolano obraca się, a on się wygina, ale także może być wynikiem długotrwałego obciążenia W F. pozycja ex huksittende. Wewnętrzny ulega uszkodzeniu łąkotki znacznie częściej, niż na zewnątrz. Uraz wewnętrznego łąkotki będzie leżeć na wewnętrznej stronie kolana, podczas gdy średnica łąkotki będzie powodować ból w kolanie na zewnątrz. Ból kolana i obrzęk stawu kolanowego objawy ogólne, jednak obrzęk nie zawsze będzie obecny. Można uzyskać Mocowania w kolano, co przeszkadza ci w pełni rozciąganie kolano. Meniskskader będzie wykryto badanie lekarza. Odbywa się to za pomocą tak zwanej artroskopia w dniu zabiegu, co oznacza, że dostaniesz badania i operacja w tym samym czasie, i będzie w stanie wrócić do domu tego samego dnia. Czas rekonwalescencji po zabiegu zależy od operacji, która została dana. To zazwyczaj może wahać się od 1 do 6 tygodni.

Hopperkne

Uraz lub stan jest belastningsskade z senefestet w mm. Czworogłowego mięśnia uda, która jest mocowana bezpośrednio do dolnej części kolana. Nazwa pochodzi od tego, że ból kolana pojawia się najczęściej w tych, którzy pracują z działalności skok. Ból kolana może być odczuwany jak skoki, po uruchomieniu lub gdy idziesz w dół. Hopperkne często zwracają się z nauką. Ten trening opiera się na ekscentrycznych obciążeń. Normalne ćwiczenia F. ex a-Bena przysiady na 25 stopni skråbrett. Inne metody leczenia mogą być substancji sklerotycznym wstrzykiwań lub w rzadkich przypadkach, za pomocą zabiegu chirurgicznego ból pod kolanem.

Løperkne-to termin oznaczający ból kolana po zewnętrznej stronie kolana. W dół wzdłuż biodra jest duży i silny bindevevshinne, który rozciąga się na całej drodze od hoftekammen i w dół do górnej części nogi. Najczęściej używany termin na określenie tego iliotibial iliotibialis. Løperkne jest podrażnienie slimposen, która znajduje się tuż poniżej tego podstawowego powięzi w dolnej części kości udowej w wyniku długotrwałego biegania, jazdy na rowerze lub pieszo. Bieganie po równi pochyłej powierzchni zwiększa prawdopodobieństwo zapalenia, to samo odnosi się do overpronert løpesteg. Egenbehandling ważne i składa się w terenie, bieg po równym terenie, każda zmiana czasu – i løpsmønsteret. Rowerzyści mogą spróbować regulacji wysokości siedziska nieco w dół, tak, że pełna ciągną się w kolanach można uniknąć poprzez jazda na Rowerze. Inne konserwatywne metody leczenia są leki przeciwzapalne, kortisoninnsprøytning i fizjoterapia. W niektórych przypadkach konieczna jest operacja.

Uszkodzenie chrząstki

Uszkodzenie chrząstki ból pod kolanem może odbywać się zarówno w pojedynkę lub wraz z szkodą na knokkelen w wyniku urazu lub uszkodzenia chrząstki może być konsekwencją długi zużycia. Widziałem ten sposób jest uszkodzenie chrząstki częściej u osób starszych niż młodych. Typowe objawy uszkodzenia chrząstki ból kolana podczas deformacji stawu kolanowego i obrzęk. Szkody na brusket nie mógł być widać na rtg, ale musi być zbadany kikkertundersøkelse. Chrząstka nie wzrośnie z powrotem, i zwykle jest słaba podstawa do tilhele. Jeśli uszkodzenie jest na tyle poważne, kawałek chrząstki, aby być wyrzucone do środka kolana i następnie pokonują i powodować silny ból kolana lub czujesz się w zamek na kolanie. Uszkodzenie chrząstki często leczy się bez operacji. Typowe alternatywne metody leczenia jest zmniejszenie masy ciała, trening siłowy, leki i / lub iniekcji leczenia. Leczenie w postaci operacji może się zdarzyć, ale to jest pr. na dzień dzisiejszy nie ma idealnych leków.

Zespół bólowy Patellafemoralt (stacja BENZYNOWA)

Zespół bólowy Patellofemoralt bardziej lub mniej разлитая ból w kolanie w okolicach kolana najczęściej dzieje się w związku z przeciążeniem w czasie, a zatem nie ma jasnej przyczyny. Stacji BENZYNOWYCH jest bardzo powszechne knediagnose, który często wpływa na biegaczy. Niektóre z przyczyn tego, że rozproszone pojawia się ból kolana może być skjevbelastning lub przeciążeniem stawu kolanowego, do biegania na twardych powierzchniach, uszkodzenia chrząstki, lub wadami valgusstilling stawu kolanowego lub plattfothet. Był testowany w skład stacji BENZYNOWEJ i wstępne wnioski, że najbardziej skuteczną metodą leczenia jest trening siłowy mięśnia czworogłowego uda i hoftemusklene, a także rozciąganie tych mięśni w dodatku do iliotibialbåndet (ITB), ścięgna i hoftebøyerne.

Jak trzeba trenować, aby zapobiec ból kolana?

Chociaż wiele z tych kneskadene lub ból kolana z powodu bezpośrednich przyczyn, takich jak kontuzji i urazów, można jeszcze zapobiec te do wzmocnienia mięśni wokół kolana z prawem do nauki. Bardziej rozproszone ból kolana bardzo często jest wynikiem jednego lub kilku wad w mięśniach, co może być łatwo ustalony przy odpowiednim treningu siłowego.

Aby dowiedzieć się, jak dodać do treningu ból pod kolanem, aby zapobiec te kneskadene trzeba najpierw patrzeć na mięśnie, które wpływają stawu kolanowego. To, aby wymienić tylko kilka

– Mięśnie czworogłowe (mięśnie przedniej części uda)

– Uda (mięśnie z tyłu uda)

– Портняжная i cienka

– Łydki (leggmuskel)

– Iliotibial Iliotibialis (Bindevevssene, który przekazuje moc z Pośladkowy średni i Напрягателя Faciae mięśni)

– W WMO (латеральная szeroki mięsień uda przyśrodkowej skośne)

Tłumaczyć ból kolana w bardzo prosty sposób, to z powodu braku równowagi w jednej lub kilku z tych mięśni. Jeśli ktoś myśli, że każda z tych mięśni jest ciągnięcie kolana w przeciwnych kierunkach, ważne jest, aby nie przychodziła duże styrkeforskjeller w tych mięśni. To wyjaśnienie zbyt proste, więc spójrzmy na niektóre z czynników, które mogą prowadzić do różnych kneplager.

Ścięgna i mięśnie четырехглавые

Względna siła między tymi dwoma grupami mięśni odgrywają ważną rolę w zmniejszaniu ryzyka kontuzji i ból kolana. Wcześniej było powiedziane, że stosunki między tymi dwoma grupami mięśni powinno położyć się na 2:3, innymi słowy, jeśli biodra, uda się opracować dwie trzecie siły mięśnia Czworogłowego uda, jednak badania wskazują na to, że rozkazem siła 1:1 jest bardziej optymalne i ponadto, pożądane jest, aby sił między tymi grupami mięśni. Dla wielu oznacza to, że mają wielką potrzebę wzmocnienia do Hamstringen.

Hamstringen mówią, że mięśniowa grupa składa się z kilku mięśni. Oprócz tych mięśni w bardzo wielu jest stosunkowo słaby, to również nie jest rzadkością, że brak równowagi w styrkeforholdene między ścięgno mięśnia sercowego, która biegnie od strony zewnętrznej wzdłuż kości często okazuje się silniejszy mięsień, który idzie od wewnątrz. To można zobaczyć, na przykład, podczas wykonywania leżąc noga-curl, w której będziesz obracać stopy na zewnątrz, aby wykorzystać mocne strony hamstringen gdy powtórzeń cięższe.

– Specjalnie szkolić słabe strony, można zrobić odwrotnie, a mianowicie, aby obrócić stopy do wewnątrz podczas wykonywania biodra-loki.

Hamstringen ma dwie funkcje. To przyczynia się zarówno na zginanie kolana i rozszerzenia bioder. Innymi słowy, dlatego ważne jest, aby trenować obie te funkcje. Przykładem ćwiczeń fizycznych, które obejmuje zgięcia kolana jak już wspomniano biodra-zakręcony, a ćwiczenia, które zawiera hofteekstensjon, na przykład, Hip-poprzecznego.

Ćwiczenia ze zginanie kolana

photo6– Krajobraz lårcurl

– Biodra-curl na bosuball

– Biodra-curl w urządzenie nadawczo-odbiorcze

– Innych opcji lårcurl

Ćwiczenia z hofteekstensjon

– Становая drążek

– Przysiady

– Hip-poprzecznego

– Глют-przednia

– Łapówki

– Bułgarskie split-przysiady

– Chodzenie ataki bojowników

Wreszcie, warto wspomnieć, że hamstringen ból kolana przy zginaniu składa się głównie z szybkich włókien mięśniowych (ІІХ typu), które najlepiej nadają się do szkolenia z ciężkich ładunków wybuchowych wykończenia. Z tego samego powodu tych mięśni zależy również od jej odzyskiwania.

Przysiady ból w kolanie

To ćwiczenie jest dla wielu głównym powodem tego, że rozwijają się one ból i dyskomfort w kolanie. Squat ćwiczenia, które jednocześnie wymaga dobrego technicznej wykonania i dobry ruch powinny być wykonywane w bezpieczny i prawidłowy sposób. Ponadto, jest to ćwiczenie regularnie, w ciągu wielu mitów, które prowadzą do części wprowadzającej w błąd informacji o tym, jak wykonywać to ćwiczenie. Niektóre z tych mitów

– To nie jest dobre dla kolan powinien spaść poniżej paralele w squat

– Ludzie z ból kolana nie należy wykonywać przysiady

– Kolana nie powinny przejść kolana

Że nikt nie powinien spaść poniżej 90 stopni kucać-to stary mit, który wyłania się z pod średni-wykonane badanie lekarz o imieniu Karl Klein, która odbyła się w 1961 roku. Tłem dla tego badania polegała na tym, że czaić się poniżej 90 stopni w odcinku przednim korsbåndet (OWZU – więzadła krzyżowego przedniego) i w ten sposób stworzyć bardziej niestabilnego kolana. Nie warto iść znacznie więcej w tym badaniu, ale on nie otrzymał kilka nowych elementów z tego czasu, co jest sprzeczne z wniosku doktora Karl Klein (1) oprócz tego można również udowodnić, że przysiady poniżej 90 stopni może faktycznie być, aby stworzyć bardziej stabilny kolanie (2)

Kiedy on przychodzi w mit o tym, że kolana nie powinny przejść palcach, jak pokazują badania (3), że nawet jeśli bardziej dalekowzroczni przysiady, tym większe obciążenie stawu kolanowego, jeden będzie jeśli jeden stara się uniknąć tego może przenieść obciążenie dolnej części kręgosłupa i stawu biodrowego, a nie. W badaniu stwierdza, że do płynnej obciążenia na stawy muszą być ustalone, że kolana zabicia nóg w squat ból w kolanie.

Typowy błąd, że idzie znowu squat-pozycja kolana podczas wykonywania ćwiczeń. Wielu może się okazać, że kolana padać do środka, zwłaszcza na drodze znowu, to jest więcej niż zwykle znane jako upadek вальгусной. Spadek вальгусной może mieć wiele przyczyn, i nie ma gotowej odpowiedzi na to, co jest przyczyną problemu. Jednak, ważne jest, aby rozwiązać problem, gdy ryzyko kontuzji jest znacznie zwiększona, jeśli wykonujesz przysiady z rozpadem вальгусной. Istnieje kilka prostych punktów kontrolnych, aby znaleźć jedną lub kilka przyczyn problemu.

Działa setemusklene ból kolana przy zginaniu?

To daleko dziwnego, że wiele osób ma słabe pośladki jak wynik siedzący tryb życia. Większość ludzi ma potrzebę wzmocnienie tych mięśni. W tym przypadku, to jest w zasadzie mówić o mięśniach (w tym gluteus medius), który ma za zadanie wyciągnąć nogę w bok, na tyle silny, aby oprzeć się siłom, które sprawiają, że przeciwny ruch.

Jesteś na bieżąco problemy?

W niektórych przypadkach, wystarczy, że po prostu sprawi, że świadomi problemu. Wiele z rozpadem вальгусная nawet nie wiedzą sami, że mają ten problem. Teraz, gdy wiesz to, masz również możliwość regulować samodzielnie, poprzez, na przykład, rozsunąć kolana na zewnątrz przez cały trening. Czasami to wystarczy, aby rozwiązać problem.

Jak kostki?

Jeżeli masz słabą mobilność w kostki to spowoduje, że ciało, aby systematycznie zrekompensować to. To jest po prostu sposób, w jaki nasz organizm działa, to zawsze znajdzie się najprostszym sposobem, aby dostać się z A do b na. To prowadzi w kolanach znacznie łatwiej wpadają w kierunku siebie. Ponadto, tak zwane overpronerte nogi prowadzą do jednego spowodowane tym, że kostki zachęci was w tym kierunku. Overpronerte nogi dość często i to można rozwiązać lub bardziej świadomie stać na zewnętrznej stronie stopy, lub za pomocą innleggsåler w buty.

To mobilność wewnątrz jest wystarczająco uda?

W zależności od tego, jak szeroka pozycja u ciebie podczas przysiadów będziesz, w mniejszym lub większym stopniu zrobić odcinek na adduktorene (innoverførere historii), znajduje się na wewnętrznej stronie ud. Jeśli te mięśnie są napięte, to naturalne, że okres ten może potencjalnie ciągnąć kolana do środka, podczas siedzenia w kucki. Dla niektórych, to może być konieczne, aby rozciągnąć mięśnie te, jeśli są one przyczyną tego, że dostaniesz upadek вальгусной.

Jak względna siła mięśnia Czworogłowego mięśnia uda działa na ból kolana?

Tak samo jak i w tym, co można znaleźć równowagi w mięśniach w ramach grupy mięśni jak biceps biodra, możesz też mieć nierównowagi w mięśnia Czworogłowego mięśnia uda. Ogólny brak równowagi mięśni латеральная szeroki mięsień uda do kostki, który znajduje się na zewnętrznej stronie uda, jest silniejsza i bardziej wpływowa, niż szeroki mięsień uda przyśrodkowej który znajduje się na przedniej stronie/wewnętrznej stronie ud. To może być gotowy przyczyną tego, że dostaniesz upadek вальгусной, zwłaszcza jeśli WMO (латеральная szeroki mięsień uda przyśrodkowej skośne) są słabe ból kolana przy zginaniu.

Znaczenie pełnego bevegelighets-trójniki

Tu dochodzimy do tyłu trochę mit o tym, że człowiek nie powinien spaść poniżej 90 stopni kucać. Латеральная szeroki mięsień uda przyśrodkowej i WMO (латеральная szeroki mięsień uda przyśrodkowej skośne) zależy od maksymalnego zgięcia kolana, aby uzyskać pełny efekt. To może być przyczyną tego, że ludzie z istniejącymi ból kolana ci bardziej ból w kolanach podczas lub po treningu siłowym, gdzie przeprowadzili szereg cząstkowych przysiadów. Powodem tego jest to, że, w niepełnym wymiarze godzin squat realizacji dominującej mięśni w nogach, a w słabych (przyśrodkowej szerokimi mięśniami, WMO) będzie miał praktycznie żadnego efektu szkolenia. No to nie ważne, dobra wiadomość, że badania (4), wskazują, że głębokie przysiady z niższej szczep będzie mieć większy wpływ, niż częściowe przysiady z dużym stresem, zwłaszcza w aktywacji ogromny setemusklene (ягодичная mięsień).

Ważny, ale zapomniane mięśnie, WMO

U WMO jest bardzo mały mięsień, który wielu zdolnych i nie do pomyślenia. Ten niewielki mięśnie skośne prowadzi swoje pochodzenie od dwóch beinas innoverførere (adduktor mięśnie i adduktor Magnus) i mają misję, aby zmierzyć się z pragnienia od kostki латеральная szeroki mięsień uda. Krótko mówiąc, aby grać w tę mięsień często kluczową rolę w leczeniu ból kolana. Z powodu swojego pochodzenia będą w przywracanie kontekstu, więc korzystać z ćwiczeń, które aktywizują innoverførere historii.

Działa ten mięsień jest z wami? Sprawdzić to samemu

Siedzieć na podłodze z prawie całkowicie wyprostowanymi nogami i umieść małą håndduk po prawej stronie poniżej kolana. Trzymać dwoma palcami za WMO (wewnątrz prawego uda powyżej kolana) i trochę nacisk na mięsień. Następnie spróbuj powoli ciągnąć w pełni nogi i czujesz, czy mięsień jest aktywna. W tym przypadku na kolanie swojej wyciągnął w pełni i podnieść ją z podłogi, i będziesz prawdopodobnie wiesz, że mięsień jest dokręcone.

Są ćwiczenia, które aktywizują WMO w większym stopniu, niż dominujący szeroki mięsień uda do kostki ból kolana przy zginaniu?

Jak już wspomniano, historia dworca innoverførere w stanie uzyskać większą aktywację WMO, niż szeroki mięsień uda do kostki. Obejmuje ćwiczenia, które obejmują hip-adduksjon lub korzystać z komputera, kabel lub gumką. To ćwiczenie może być bardzo istotne jako ćwiczenia odzyskiwania dla ludzi z ból  kolana.

Musi być niepewności, o których ruch to mówili, obejrzyj wideo poniżej

Wreszcie, ważne jest, aby pamiętać, że instrukcje te mogą być źródłem informacji dla tych, którzy rozproszone ból kolana lub dla tych, którzy chcą aktywnie zapobiegać przyszłościowych ból kolana. Ludzie z różnymi obrażeniami, lub kto już przeszedł przez stawu kolanowego powinna w pierwszej kolejności postępować zgodnie z instrukcjami lekarza lub fizjoterapeuty do bezpiecznej i prawidłowej opptrening kolana ból kolana przy zginaniu.

Cv

– Pociąg przysiady i inne ćwiczenia z pełną wspólny ugięcie

– Aby mięśnie silniejsze w stosunku do mięśnia Czworogłowego

– Trenować ścięgna jak hoftestrekker i knebøyer

– Wykonuje ćwiczenia, które są funkcjonalne i idzie do naturalnych ruchów ciała

– Skupić się na technice do obciążenia

– Wzmocnić mięśnie po wewnętrznej stronie ud (przyśrodkowej szerokimi mięśniami, WMO)

– Obsługa dokręcić mięśnie, w razie potrzeby

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *